İçerik-
Dört İşlem Yapma ve Sonuçlarını Yazdırma -
Çam Ağacı Oluşturma -
Dışarıdan Girilen Sayıları En Büyüğü -
Dışarıdan Girilen Sayıları Toplamı -
Polinomlar: Denklem Çözme, Türev-İntegral Alma, Grafik Çizme -
Dışarıdan Veri Girişi ile Matris Oluşturma -
Dışarıdan Veri Girişi ile Alan Hesabı -
Sayı Tahmin Etme Oyunu -
Function Oluşturma
Dört İşlem Yapma ve Sonuçlarını Yazdırmaclc, clear, close all;
a=3000000;
b=8;
islem1='toplami';
islem2='carpimi';
islem3='bolumu';
islem4='farki';
tplm=a+b;
crpm=a*b;
blm=a/b;
frk=blm-crpm;
disp('Matematiksel İslemler');
y=sprintf('%.f ve %.f sayilarinin %s\t\t: %.2f eder.',a,b,islem1,tplm);
disp(y);
fprintf('%.2e ve %.e sayilarinin %s\t: %.2f eder.\n',a,b,islem2,crpm);
fprintf('%g sayisinin %g ye %s\t\t\t\t: %.2f eder.\n',a,b,islem3,blm);
fprintf('%g ve %.2f sayilarinin %s\t: %.2f eder.\n',blm,crpm,islem4,frk);
msgbox('İslemler bitti');
Matematiksel İslemler
3000000 ve 8 sayilarinin toplami : 3000008.00 eder.
3.00e+06 ve 8e+00 sayilarinin carpimi : 24000000.00 eder.
3e+06 sayisinin 8 ye bolumu : 375000.00 eder.
375000 ve 24000000.00 sayilarinin farki : -23625000.00 eder.
Çam Ağacı Oluşturma
Açıklama: Uygulamalarda input komutları pasif hale getirilmiştir! input komutlarına bağlı değişkenlerin önündeki % işaretini kaldırarak bu komutu aktif hale getirebilirsiniz. Hemen öncesindeki değişkenleri bu durumda silmelisiniz.p='e';
while p=='e'
clc, clear, close all;
a=10;
b=1;
c=3;
d=4;
for m=1:c
for i=1:d
for j=1:a
fprintf(' ');
end
for k=1:b
fprintf('*');
end
fprintf('\n');
a=a-1;
b=b+2;
end
a=a+2;
b=b-4;
end
p='h';
end
*
***
*****
*******
*****
*******
*********
***********
*********
***********
*************
***************
Dışarıdan Girilen Sayıları En Büyüğü
Açıklama: Uygulamalarda input komutları pasif hale getirilmiştir! input komutlarına bağlı değişkenlerin önündeki % işaretini kaldırarak bu komutu aktif hale getirebilirsiniz. Hemen öncesindeki değişkenleri bu durumda silmelisiniz.clc, clear, close all;
n=3;
for i=1:n
x=[3 7 4];
end
buyuk=x(1);
for i=2:n
if buyuk<x(i)
buyuk=x(i);
end
end
fprintf('Girilen sayilardan en buyugu: %g\n',buyuk);
Girilen sayilardan en buyugu: 7
Dışarıdan Girilen Sayıları Toplamı
Açıklama: Uygulamalarda input komutları pasif hale getirilmiştir! input komutlarına bağlı değişkenlerin önündeki % işaretini kaldırarak bu komutu aktif hale getirebilirsiniz. Hemen öncesindeki değişkenleri bu durumda silmelisiniz.clc, clear, close all;
n=3;
for i=1:n
x=[3 7 4];
end
toplam=0;
for i=1:n
toplam=toplam+x(i);
end
fprintf('Girilen sayilarin toplami: %g\n',toplam);
Girilen sayilarin toplami: 14
Polinomlar: Denklem Çözme, Türev-İntegral Alma, Grafik Çizme
Açıklama: Uygulamalarda input komutları pasif hale getirilmiştir! input komutlarına bağlı değişkenlerin önündeki % işaretini kaldırarak bu komutu aktif hale getirebilirsiniz. Hemen öncesindeki değişkenleri bu durumda silmelisiniz.clc, clear, close all;
P=[2 0 -3 8];
x=2;
fprintf('P(%g) polinomunun sonucu: %g \n',x,polyval(P,x));
x=[1 3 5 7 9 11 13 15];
y=polyval(P,x);
plot(x,y,'k-');
title('x y grafigi');
kokler=roots(P);
fprintf('P(x) denkleminin kokleri: %g \n',kokler);
x1=[1 3 5];
y1=[2 7 15];
P1=polyfit(x1,y1,1);
fprintf('P(x) denklemi: %g \n',P1);
P2=polyfit(x1,y1,2);
fprintf('P(x) denklemi: %g \n',P2);
y11=polyval(P1,x1);
y12=polyval(P2,x1);
subplot(1,2,1);
plot(x1,y1,'s',x1,y11,'k-');
title('birinci derece');
subplot(1,2,2);
plot(x1,y1,'s',x1,y12,'k-');
title('ikinci derece');
polyder(P)
polyint(P)
P(2) polinomunun sonucu: 18
P(x) denkleminin kokleri: -1.89903
P(x) denkleminin kokleri: 0.949517
P(x) denkleminin kokleri: 0.949517
P(x) denklemi: 3.25
P(x) denklemi: -1.75
P(x) denklemi: 0.375
P(x) denklemi: 1
P(x) denklemi: 0.625
ans =
6 0 -3
ans =
0.5000 0 -1.5000 8.0000 0
Dışarıdan Veri Girişi ile Matris Oluşturma
Açıklama: Uygulamalarda input komutları pasif hale getirilmiştir! input komutlarına bağlı değişkenlerin önündeki % işaretini kaldırarak bu komutu aktif hale getirebilirsiniz. Hemen öncesindeki değişkenleri bu durumda silmelisiniz.clc, clear, close all;
for i=1:2
for j=1:3
a=[2 6 1;8 3 7];
end
end
disp(a);
for i=1:2
for j=1:3
b={'aa' 'bb' 'cc';'dd' 'ee' 'ff'};
end
end
disp(b);
2 6 1
8 3 7
{'aa'} {'bb'} {'cc'}
{'dd'} {'ee'} {'ff'}
Dışarıdan Veri Girişi ile Alan Hesabı
Açıklama: Uygulamalarda input komutları pasif hale getirilmiştir! input komutlarına bağlı değişkenlerin önündeki % işaretini kaldırarak bu komutu aktif hale getirebilirsiniz. Hemen öncesindeki değişkenleri bu durumda silmelisiniz.clc, clear, close all;
n=5;
for i=1:n
x=[2 9 16 4 0];
y=[3 7 10 2 5];
end
alan=0;
for i=1:n
if i==1
alan=alan+(y(i)*(x(n)-x(i+1)));
elseif i~=1&&i~=n
alan=alan+(y(i)*(x(i-1)-x(i+1)));
else
alan=alan+(y(i)*(x(i-1)-x(1)));
end
end
fprintf('%g kosegenli cokgenin alani: %g\n',n,abs(alan*0.5));
fprintf('%g kosegenli cokgenin alani: %g\n',n,polyarea(x,y));
5 kosegenli cokgenin alani: 16.5
5 kosegenli cokgenin alani: 16.5
Sayı Tahmin Etme Oyunu
Açıklama: Uygulamalarda input komutları pasif hale getirilmiştir! input komutlarına bağlı değişkenlerin önündeki % işaretini kaldırarak bu komutu aktif hale getirebilirsiniz. Hemen öncesindeki değişkenleri bu durumda silmelisiniz.clc, clear, close all
n=3;
disp('Oyunu kac kisi oynamak istiyorsunuz: 3');
for i=1:n
oyuncu={'aa' 'bb' 'cc'};
disp([num2str(i) '. isim: ' oyuncu{1,i}]);
end
seviye=1;
disp('zorluk seviyeyini belirleyiniz 0-10 (1) / 0-20 (2) / 0-40 (3) : 1');
tahminhakki=3;
disp('tahmin hakki sayisini giriniz: 3');
for i=1:n
if seviye==1
sayi(i)=fix(rand*11);
elseif seviye==2
sayi(i)=fix(rand*21);
else
sayi(i)=fix(rand*41);
end
fprintf('%g. Oyuncu\n',i);
sayac(i)=0;
for j=1:tahminhakki
sayac(i)=sayac(i)+1;
tahminler=[3 5 8;2 6 9;1 2 7];
disp([num2str(j),'. tahmininiz: ' num2str(tahminler(i,j))]);
tahmin=tahminler(i,j);
if tahmin==sayi(i)
fprintf('%g. tahminde bildiniz\n',sayac(i));
sayac(i)=sayac(i)-1;
break
else
if tahminhakki==j
disp('Bilemediniz!');
else
if tahmin<sayi(i)
disp('daha buyuk sayi giriniz');
else
disp('daha kucuk sayi giriniz');
end
end
end
end
end
[minsayi,id]=min(sayac);
kazananlar=find(sayac==minsayi);
if size(kazananlar,2)==1
fprintf('Kazanan: %s, Sayi: %g\n',oyuncu{id},sayi(id));
else
beraber=oyuncu{kazananlar(1)};
sayilar=num2str(sayi(kazananlar(1)));
for i=2:size(kazananlar,2)
beraber=strcat(beraber,'-',oyuncu{kazananlar(i)});
sayilar=strcat(sayilar,'-',num2str(sayi(kazananlar(i))));
end
fprintf('Berabere: %s, Sayi: %s\n',beraber,sayilar);
end
Oyunu kac kisi oynamak istiyorsunuz: 3
1. isim: aa
2. isim: bb
3. isim: cc
zorluk seviyeyini belirleyiniz 0-10 (1) / 0-20 (2) / 0-40 (3) : 1
tahmin hakki sayisini giriniz: 3
1. Oyuncu
1. tahmininiz: 3
1. tahminde bildiniz
2. Oyuncu
1. tahmininiz: 2
daha buyuk sayi giriniz
2. tahmininiz: 6
daha buyuk sayi giriniz
3. tahmininiz: 9
Bilemediniz!
3. Oyuncu
1. tahmininiz: 1
daha kucuk sayi giriniz
2. tahmininiz: 2
daha kucuk sayi giriniz
3. tahmininiz: 7
Bilemediniz!
Kazanan: aa, Sayi: 3
Function Oluşturma
Açıklama: Uygulamalarda input komutları pasif hale getirilmiştir! input komutlarına bağlı değişkenlerin önündeki % işaretini kaldırarak bu komutu aktif hale getirebilirsiniz. Hemen öncesindeki değişkenleri bu durumda silmelisiniz.clc, clear, close all;
clc, clear, close all
i=2;
disp('Toplama (1), Cikarma (2), Carpma (3), Bolme (4): 2');
a=3;
disp('a verisini al: 3');
b=4;
disp('b verisini al: 4');
c=hesap(a,b,i);
disp(c);
i=3;
disp('Toplama (1), Cikarma (2), Carpma (3), Bolme (4): 3');
e=9;
disp('e verisini al: 9');
d=2;
disp('d verisini al: 2');
g=hesap(e,d,i);
disp(g);
function d = hesap(e,f,b)
if b==1
d=e+f;
elseif b==2
d=e-f;
elseif b==3
d=e*f;
else
d=e/f;
end
end
Toplama (1), Cikarma (2), Carpma (3), Bolme (4): 2
a verisini al: 3
b verisini al: 4
-1
Toplama (1), Cikarma (2), Carpma (3), Bolme (4): 3
e verisini al: 9
d verisini al: 2
18